Odchudzanie Zdrowie

Odchudzanie a zapotrzebowanie kaloryczne

W poprzednim wpisie pokazaliśmy Ci, jak dokładnie obliczyć zapotrzebowanie na kalorie w ciągu dnia (jeżeli nie czytałeś artykułu i nie wiesz jak to zrobić, zachęcamy do zapoznania się z nim). Dzięki wynikowi, jaki otrzymasz, będziesz w stanie utrzymać stałą wagę. A co, jeśli zależy Ci na odchudzaniu? W takim wypadku od ilości kalorii, która wyszła w obliczeniach, powinieneś odjąć ich część. Jak dużo? Wszystko jak zwykle zależy od tego, czy uprawiasz sport i jak ciężką masz pracę. Osoby, które są bardzo aktywne fizycznie powinny od ostatecznej liczby kalorii odjąć od 100 do 500 kcal dziennie. W skrajnych przypadkach można odjąć nawet 700 kcal, jednak warto pamiętać o tym, że wówczas można zbliżyć się do drastycznego ograniczenia zapotrzebowania na energię. Po odjęciu kalorii niektórym osobom wychodzi, że najlepsza dla nich będzie dieta 1200 kcal. Jeżeli jesteś w gronie tych osób, warto, żebyś przed rozpoczęciem eliminacji kalorii, skontaktował się z lekarzem lub dietetykiem, który obejmie nad Tobą pieczę. Dzięki temu będziesz miał pewność, że nie zasiejesz w swoim organizmie spustoszenia. 

Utrata masy ciała powinna odbywać się powoli

Każdy chciałby jak najszybciej stracić zbędne kilogramy. Należy jednak pamiętać, że zbyt szybka utrata masy ciała nie jest korzystna dla naszego organizmu. Mowa tutaj nie tylko o wyglądzie, ale przede wszystkim o stracie cennych składników odżywczych, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania ciała ludzkiego. Eliminując je w diecie niskokalorycznej, pozbywasz się zdrowych elementów, które w późniejszym czasie mogą uchronić Cię przed efektem jo-jo. 

Jeżeli chcesz się zdrowo odchudzać, zapamiętaj, że przyjmuje się, iż zdrowe odchudzanie to takie, w którym osoba traci na wadze około 1 kg tygodniowo. Jak możesz się spodziewać — jest to średnia, ponieważ każdy człowiek ma inną przemianę materii, a co za tym idzie — jedni będą chudnąć szybciej, a inni wolniej. Pamiętaj także o tym, że chcąc zgubić zbędne kilogramy, powinieneś skupić się nie tylko na diecie, ale także na ćwiczeniach fizycznych. Pamiętaj również o tym, że mięśnie ważą więcej niż tkanka tłuszczowa, dlatego warto patrzeć nie na wagę, a na obwody klatki piersiowej, ud, czy brzucha. Właśnie tam najbardziej widać, czy dieta działa, czy nie. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *