Odchudzanie Zbilansowana dieta

Dieta redukcyjna — jakich zasad należy przestrzegać?

W poprzednich wpisach dużo pisaliśmy o tym, jak prawidłowo obliczyć ilość kalorii, które powinieneś spożywać w ciągu dnia, aby dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin i składników odżywczych, które pozwolą Ci zachować stałą masę ciała. Dziś chcemy poruszyć temat diety redukcyjnej, czyli takiej, które pozwala zgubić zbędne kilogramy. Jeżeli jesteś na etapie poszukiwania takich informacji, zachęcamy do zapoznania się z dalszą częścią artykułu. Czy znajdziesz w nim informacje dotyczące tego, czy dieta 1500 kcal sprawdzi się jako redukcyjna?

Zdrowa dieta odchudzająca — czyli jaka?

Kiedy wiadomo juz ile powinniśmy schudnąć, przychodzi czas, w którym trzeba ułożyć odpowiedni jadłospis. Powinien on zawierać wszystkie produkty potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, dlatego też układając menu nie możesz zapomnieć o białkach, tłuszczach i węglowodanach. Warto jednak mieć na uwadze, że tylko te pochodzące z dobrych źródeł będą miały zbawienny wpływ na nasze zdrowie i utratę masy ciała. Nie bez znaczenia jest także ich odpowiednia kompozycja. 

Aby mieć pewność, że dieta będzie skuteczna, należy z niej wyeliminować wszystkie gotowe produkty, przetworzone jedzenie i oczywiście słodycze oraz fast foody. Ilość posiłków, które pomogą w efektywnej redukcji masy ciała powinna wynosić od 5 do 6 – w zależności od zapotrzebowania organizmu i trybu życia osoby, która przeszła na dietę. Pamiętaj, że posiłki powinno się zjadać w równych odstępach czasu. Podstawą posiłku powinny być węglowodany złożone, czyli no. płatki, makaron razowy, brązowy ryż, czy pieczywo pełnoziarniste, a także chude białka (jajka, ryby, mięso z drobiu itp.) oraz zdrowe tłuszcze, np. oliwa z oliwek. Na diecie redukcyjnej nie powinieneś także zapominać o owocach i warzywach, które spożywa się w dużych ilościach. Pamiętaj jednak, że zawierają one cukry, z którymi nie można przesadzić. Nie można także zapominać o piciu wody mineralnej, której zadaniem jest prawidłowe nawodnienie organizmu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *