Kaloryczność posiłków Odchudzanie

Dieta a zapotrzebowanie kaloryczne

Osoby, które borykają się z nadwagą lub nie są zadowolone ze swojego ciała, chwytają się różnych sposobów i diet, aby dojść do wymarzonego efektu. Jeżeli należysz do grupy osób, które stosują catering dietetyczny 2500 kcal lub inny, kilka razy w tygodniu ćwiczysz, ale nadal nie możesz schudnąć, oznacza to, że coś robisz źle. Przede wszystkim musisz uświadomić sobie, że odchudzanie sprowadzane jest do jednej prostej zasady — jedz mniej i spalaj więcej. Jak się niestety okazuje wielu osobom trudno jest tak komponować samodzielne posiłki, aby ta zasada została zachowana. Okazuje się, że wystarczy proste równanie matematyczne, które pozwoli samodzielnie obliczyć, ile kalorii dziennie należy spożywać, aby efektywnie chudnąć i uniknąć efektu jo-jo. 

Jak wygląda dzienne zapotrzebowanie kaloryczne kobiet i mężczyzn?

Jak można się spodziewać, każdy potrzebuje zupełnie innej ilości kalorii. Wszystko zależy nie t

tylko od płci i wieku, ale także wagi, wzrostu, czy rodzaju wykonywanej pracy oraz aktywności fizycznej. Okazuje się bowiem, że np. kobiety, które są w tym samym wieku, jednak wykonują inną pracę, będą potrzebowały innej ilości kalorii na dzień – panie pracujące lżej – będą ich spożywać mniej, a te, które pracują ciężko, a do tego jeszcze uprawiają sport — znacznie więcej. Warto zatem wiedzieć, jak obliczyć zapotrzebowanie na kalorie, aby móc odżywiać się zgodnie z potrzebami organizmu. 

Pierwszym i jednym z najłatwiejszych sposobów jest skorzystanie z tego, co już zostało obliczone. Ogólne zalecenia co do tego, ile powinna jeść określona grupa ludzi, powinno wystarczyć do tego, aby zacząć spożywać tyle kalorii, ile potrzebuje nasz organizm. Przyjmuje się, że kobiety, które mają średnią aktywność fizyczną powinny spożywać dziennie 2000 kcal, a mężczyźni – 2500 kcal. Jeśli zależy Ci jedynie na prawidłowym odżywianiu, a nie na utracie masy ciała, takie informacje powinny wystarczyć, aby móc zacząć liczyć kalorie i eliminować ich nadmiar, który może powodować tycie. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *