Kaloryczność posiłków Zdrowie

Dieta 1000 kcal — co warto o niej wiedzieć?

Istnieje wiele diet, które mają pozwolić na zgubienie zbędnych kilogramów. Jedni jedzą tylko owoce i warzywa, inni eliminują węglowodany, a jeszcze inni redukują ilość spożywanych w ciągu dnia kalorii. Okazuje się jednak, że kluczem do sukcesu jest zbilansowana dieta i aktywność fizyczna. Czy zatem dieta zredukowana do 1000 kcal jest bezpieczna? Co warto o niej wiedzieć?

Na czym polega dieta 1000 kcal?

Jak sama nazwa wskazuje dieta o wartości 1000 kcal zakłada zredukowanie ilości potrzebnych organizmowi kalorii do 1000. Jej prawidłowa nazwa to VLCD, czyli z angielskiego very low calorie diet (dieta o bardzo niskiej podaży energii). Aby przejść na taką dietę, trzeba w pierwszej kolejności spotkać się z lekarzem, który uświadomi nam, jak drastyczna jest dla ludzkiego organizmu ta forma odchudzania. Ograniczenie wartości energetycznej posiłków do 1000 kalorii oraz skupienie w nich wszystkich potrzebnych składników odżywczych i minerałów, jest niezwykle trudne. Dlatego też decydując się na nią, warto zamówić catering dietetyczny 1000 kcal, w którym odnajdziemy wszystko to, czego potrzebuje nasza ciało do prawidłowego funkcjonowania. 

Świadome podjęcie decyzji o przejściu na ten rodzaj diety wymaga od nas choć szczątkowej wiedzy na temat tego, ile kalorii dziennie potrzebuje ludzki organizm. Okazuje się bowiem, że dorosła kobieta, która wykonuje umiarkowaną pracę, powinna dziennie spożywać około 2400 – 2800 kalorii, a mężczyzna, który wykonuje umiarkowaną pracę – 2800 – 3200 kalorii. Jak zatem widać, obniżenie wartości energetycznej do 1000 kalorii może być dla organizmu szokiem. 

Całkowita przemiana materii — co to takiego?

Całkowita przemiana materii to połączenie podstawowej przemiany materii, w której kształtują się nie tylko przemiany fizjologiczne, takie jak np. trawienie, wydalanie, praca układu krążenia, itd. oraz ponadpodstawowej przemiany materii, w skład której zalicza się choćby wysiłek fizyczny, czy wysiłek umysłowy. Warto mieć to na uwadze, zastanawiając się nad zmniejszeniem dziennego zapotrzebowania energetycznego, czyli ilości kalorii, jaką powinno się dostarczyć do organizmu każdego dnia, aby w 100% pokryć jego wydatek energetyczny. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *