Zbilansowana dieta

Czy wegański catering jest zdrowy?

Weganizm jest nie tylko dietą, ale także stylem życia. W myśl zasady weganizmu ze wszystkich aspektów życia wyeliminowane są produkty pochodzenia zwierzęcego. To znaczy, że dieta obfituje w produkty roślinne. Weganie świadomie rezygnują ze skórzanej galanterii na rzecz organicznych i naturalnych materiałów. Coraz więcej osób przechodzi na weganizm w trosce o ochronę środowiska i zwierząt. Ekolodzy od dawna informują nas o tym, że dla ocalenia planety potrzebne jest wprowadzanie zasad zrównoważonego biznesu, między innymi w rybołówstwie oraz przetwórstwie mięsnym. Zwolenników weganizmu przybywa także ze względu na chęć rozpoczęcia zdrowego żywienia. 

 

Dlaczego warto przejść na weganizm?

 

Dieta oparta na warzywach i owocach jest po prostu zdrowa. Dania wegańskie są bardzo łatwe i szybkie w przygotowaniu. Decydując się na wegański catering, nie przyczyniamy się do masowego poświęcania zwierząt w tym ryb na rzeź. Rezygnując z mięsa i wszystkich produktów odzwierzęcych, chronimy planetę przed zużyciem ogromnych nakładów energii potrzebnych do wyprodukowania paszy dla zwierząt, emisją dwutlenku węgla do atmosfery oraz zanieczyszczeniami wód gruntowych pochodzącymi od zwierząt. Niezrównoważone rybołówstwo doprowadza nie tylko do pomniejszenia się liczby ryb w morzach i oceanach, ale przyczynia się do śmierci innych organizmów żywych pod wodą. Co ważne, dieta roślinna dostarcza odpowiedniej ilości białka. Dzięki niej odkrywamy nieznane nam wcześniej smaki. Kuchnia wegańska potrafi być kolorowa i zaskakująca. Podstawą żywienia w piramidzie żywieniowej nie jest już mięso, a produkty pochodzenia roślinnego. 

 

Jak odpowiednio zbilansować dietę wegańską?

 

Wegańska dieta powinna wykluczać wszystkie artykuły pochodzenia zwierzęcego, czyli mięso, jaja oraz nabiał. Fundamentem diety wegańskiej są ziarna zbóż, zboża, warzywa, rośliny strączkowe, pestki, owoce oraz orzechy. Trzeba pamiętać o prawidłowym zbilansowaniu diety. Jeżeli nie dostarczymy organizmowi właściwie skomponowanych posiłków, będziemy senni i apatyczni. Prócz braku chęci i energii do działania organizm znacznie sygnalizować braki witamin, białek, tłuszczów i węglowodanów. Z kolei niedobory prowadzą do ogólnego osłabienia organizmu, częstszych przeziębień, braku odporności, osłabionych włosów i paznokci. Komponowanie diety na własną rękę jest trudne i czasochłonne. Dlatego  warto skorzystać z usług profesjonalistów. Ciekawą propozycję wegańskiego cateringu możemy zobaczyć tutaj https://juicyjar.pl/produkty/diety/bezpszeniczna-weganska-go-vegan

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *